מלון קפסולה (יפנית:カプセルホテル)  הינו מלון המציע אירוח בתאים קטנים המיועדים לשינה ופופולארי ביפן. 

מלון קפסולה בשינג'וקו, טוקיו

במלונות הללו חללים שבהם ניצבות שורות של תאים, בשתי שורות לגובה. התא פתוח בקצה אחד בלבד. ממדיו הם בקירוב: אורך : 2 מטר, רוחב : מטר אחד, גובה:  1.25 מטר. מסגרתו עשויה פלסטיק או סיבי זכוכית. שמירת פרטיות האורחים מתאפשרת על ידי הורדת מסך או סגירת דלת הקבועים בפתח התא. מדרגות ומעקות הקבועים בחזית הקדמית של התאים מאפשרים טיפוס לתאים שבשורה העליונה.

התא מצויד במזרן, מצעים לשינה, תאורה, מיזוג אוויר, טלוויזיה, רדיו ושעון מעורר (הנשלטים כולם בלוח מתגים אחד) ובשולחן צד צר. במלונות רבים יש רשת אינטרנט אלחוטית.

אסור לעשן או ולאכול בתאים וכן אין להכניס חפצים גדולים לתא. (יש לאחסנם בלוקר במלון).

השירותים והמקלחות- משותפים ולרוב יש גם "סנטו" (Sento)- בריכת אמבט גדולה ומשותפת, עם מים חמים מאוד. (הרחצה ב"סנטו"- בעירום).

במלון תהיינה, לרוב, מכונות אוטומטיות לממכר מזון ושתיה ולעיתים יש גם "אקסטרה" כגון: קריוקי, בר ועוד.

 

היתרון העיקרי של מלון זה הוא מחירו הנמוך: כ- 50$- 25$ ללילה.

רוב המלונות מיועדים לגברים בלבד אך ישנם מלונות המאפשרים לינה גם לנשים, כמו המלון הזהבמיקום מעולה, המתאים גם לנשים וגם לגברים: 

רועי בסלפי במלון Capsule Hotel Anshin Oyado Shinjuku

Shinjuku Kuyakusho-mae Capsule Hotel: מלון קפסולה הממוקם דקות ספורות מתחנת הרכבת Shinjuku שינג'וקו: כ- 2,000 יין ללילה, מיקום מצויין. נקי וחווייתי. הזמינו כאן.

 

Booth Netcafe & Capsule הינו מלון קפסולה נוסף, מעוצב צעיר ומודרני, ממוקם בלב שינג'וקו, קאבוקיצ'ו, מקבל גם נשים וגם גברים ונותן בונוס של שתייה חופשית והרבה חוברות מאנגה. מומלץ בחום. מחיר: כ 3,800 יין ללילה. הזמינו כאן.

מלון קפסולה מומלץ נוסף הינו Capsule Hotel Anshin Oyado Shinjuku. זשהו מלון קפסולה מפואר וקצת יקר יותר אבל וואו! (קיבל ציון של 9.1, SUPERB בבוקינג וגם רועי (בתמונה)- אישר זאת. אכן מעולה. יש שם חדר רחצה מפואר ומרווח, מכונות אוטומטיות של שתיה חינם, אוכל קליל, גם חינם (אוניגירי/ סנדויצ'ים) ועוד.

אז אם אתם גברים, המטיילים לבד, לא רוצים משהו "פשוט" ומעוניינים בחוויית הקאפסולה- לכו למלון זה, באחריות! הזמינו כאן.

הסיבה נעוצה בכך שהמלונות משרתים, בראש ובראשונה, אנשי עסקים/ שכירים יפניים, שעבדו עד מאוחר ו/או יצאו לשתות עם חבריהם לעבודה (מנהג יפני מקובל).  עקב כך, איחרו את נסיעת הרכבת האחרונה לביתם או היו שתויים מידי בכדי לנהוג. מאחר ורוב כוח העבודה בחברות יפניות הוא גברי, לרחות מלונות מסוג זה הם, לרוב, גברים.

מאז המשבר הכלכלי העולמי שפרץ ב-2008 , ישנם יפנים שמתגוררים במלונות שכאילו על בסיס חודשי.

יזמים שונים ניסו לפתח מלונות מסוג זה מחוץ ליפן. זה לא ממש תפס בגירסא היפנית אבל תפס יותר במתכונת מרווחת יותר: תאי שינה מרווחים יותר, עם שירותים ומקלחת פרטיים לכל תא, דוגמת הדירות ב"מגדל הקפסולות" שבטוקיו.

 

חדר הרחצה במלון Capsule Hotel Anshin Oyado Shinjuku

בטוקיו בניין מפורסם בשם "מגדל הקפסולות נאקגין" (Nakagin Kapuseru Tawā (中銀カプセルタワー : זהו בניין בן 13 קומות, שתוכנן על ידי הארכיטקט קישו קורוקוואה. התכנון במקור היה "מלון קפסולה מרווח" אך הפך לבניין דירות ומשרדים.  (הקפסולות מתפקדות כדירות ומשרדים עסקיים).

כל קפסולה מתאימה לבן אדם אחד בלבד, בגודל 3.8x2.1x2.3 מטר ויש חלון עגול בה. המבנה בנוי בסגנון של תנועת המטבוליזם הארכיטקטוני ותוכלו לראות אותו בגינזה. לאחרונה הוא דיי מוזנח.

 

לאחרונה, כנראה בגלל גם התיירים ביפן, צצו מספר מלונות קפסולה עם חדרים זוגיים- כמו המלון הזה ב Kiba, טוקיו. אם אתם סקרנים- שווה לנסות לילה אחד.